DIETA DLA MAM

Dieta dla ciężarnej - zasady żywienia w okresie ciąży i laktacji

Dieta dla ciężarnej jest podstawą, zarówno z punktu widzenia zachowania zdrowia kobiety, jak i gdy chodzi o rozwój płodu. Zdrowe zasady żywieniowe powinny być również respektowane okresie laktacji. Ciąża wyraźnie zwiększa zapotrzebowanie na niektóre witaminy i składniki mineralne, przy jednoczesnym, niedużym wzroście zapotrzebowania energetycznego. Dlatego dieta dla kobiet w ciąży powinna mieć stopniowo zwiększaną kaloryczność. Podaż białka w menu kobiety ciężarnej powinna wynosić od 20% do 25% energii pochodzącej z pożywienia. Tak opracowana dieta kobiety w ciąży z pewnością w menu będzie miała: chudy drób, jaja, nabiał, nasiona roślin strączkowych, czy tłuste ryby morskie, stanowiące bogate źródło kwasów omega – 3. Każda dieta kobiet w ciąży uwzględniać powinna również produkty mleczne, zawierające znaczne ilości wapnia i witamin z grupy B. Dietetycy zalecają w tej grupie: kefir, maślankę, zsiadłe mleko oraz jogurty. 

Cennym źródłem węglowodanów powinny być: pełnoziarniste pieczywo, makarony, kasze, czy płatki zbożowe, w których równocześnie znajduje się sporo błonnika. Nie każda przyszła mama wie, jak skomponować swoją dietę albo ze względu na różne dolegliwości nie ma czasu na przygotowanie posiłków. Wówczas dieta pudełkowa dla ciężarnych staje się najlepszą alternatywą. Całkiem zbliżone zasady obowiązują, gdy wdrażana jest dieta dla mam karmiących, a więc w trakcie karmienia piersią warto także zwracać uwagę na to, co się je.

Profesjonalna dieta pudelkowa dla kobiet w ciąży będzie również obejmowała świeże warzywa i owoce oraz zdrowe tłuszcze, pochodzące z olejów roślinnych. Coraz popularniejszym rozwiązaniem jest catering dla mam karmiących, ze względu na to, iż kobiety wiedzą, że jak zdrowe odżywianie determinuje prawidłowy rozwój płodu. One zaś mogą w tym czasie zająć się przygotowaniami do powitania dziecka na świecie. Codzienny jadłospis w tym okresie życia jest szczególnie ważny, wobec czego catering dla kobiet w ciąży jest bardzo starannie przygotowany. Nie jest więc zaskakujące, że dieta pudełkowa dla kobiet w ciąży jest aktualnie tak chętnie wybierana. Odpowiednio zbilansowany catering dla ciężarnych oraz w okresie laktacji stanowi najlepszą profilaktykę dla mam, jak i dla ich potomstwa. Starannie opracowana dieta dla mam ma rzeczywiście wiele zalet.

DIETA DLA MAM

Dieta dla kobiet ciężarnych i kobiet karmiących - zasady

Profesjonalnie przygotowana dieta pudelkowa dla mam karmiących opiera się na regularności spożywania posiłków, w przedziale od 3 do 4 godzin. Rekomenduje się w dieta pudelkowa dla mam trzy posiłki główne oraz dwa posiłki o mniejszej energetyczności. Jadłospisy w catering dla matek karmiących powinny być zróżnicowane. Ponadto kobiety spodziewające się dziecka oraz w okresie karmienia piersią skupiać powinny się na  tym, by ich cały styl życia był dopasowany do  tego, aby nic nie wpływało negatywnie na nie ani na ich potomstwo. Eksperci od catering dla mamy karmiącej na takie kwestie również będą zwracać uwagę. Każdy rzetelny catering dla mam uwzględni w poszczególnych potrawach prawidłowe proporcje i ilość niezbędnych składników odżywczych.

Dobrze przygotowany catering dietetyczny dla mam karmiących cechować powinny: 

  • urozmaicenie,
  • uregulowanie,
  • umiarkowanie,
  • unikanie pustych kalorii,
  • utrzymanie właściwego bilansu płynów,
  • uzupełnianie niezbędnych składników odżywczych. 
DIETA DLA MAM
Przygotowanie posiłków - dieta odchudzająca

Indywidualnie dopasowany catering dla karmiących realizowany jako catering dietetyczny dla kobiet ciężarnych uwzględnia szykowanie potraw wzbogaconych o składniki potencjalnie uważane za takie, których to w tak szczególnym czasie może być niedobór. Na liście nie brakuje wobec tego:

  • magnezu, 
  • kwasu foliowego, 
  • żelaza,
  • wapnia, 
  • witaminy D3, 
  • witaminy A, 
  • witaminy E, 
  • cynku, 
  • kwasów tłuszczowych z grupy Omega – 3,
  •  jodu. 
DIETA DLA MAM
Dieta dla kobiet w ciąży i kobiet karmiących - co jest zabronione?

Rekomendowane catering dietetyczny dla kobiet karmiących oraz catering dietetyczny dla kobiet w ciąży wykluczają całkowicie produkty, które mogłyby okazać się szkodliwe dla mamy albo dla jej potomstwa.W efekcie, catering dietetyczny dla mam jest postrzegany jako bezpieczny. 

Właściwie zbilansowana dieta dla kobiet ciężarnych i dieta dla karmiących mam nie powinna zawierać:

  • produktów przetworzonych, 
  • słodkich napoi, 
  • nadmiaru soli, 
  • surowych jaj,
  • kofeiny, 
  • niepasteryzowanego mleka krowiego,
  • surowych ryb i owoców morza,
  • wyrobów wędzonych na zimno, 
  • podrobów,
  • serów pleśniowych,
  • niedogotowanego lub niedopieczonego mięsa. 

Zdrowo skomponowana dieta pudełkowa daje szansę na dobre przejście przez okres ciąży oraz pozwala na szybszy powrót do formy po jej zakończeniu. Dlatego dieta dla mamy po porodzie musi zostać starannie  przemyślana. Kobietom zależy na tym, by dobrze się czuć oraz prezentować. To, co jedzą, jest w tym przypadku kluczowe. 

Dieta dla mamy w ciąży - co daje?

Okres ciąży i laktacji to czas, kiedy to, co się spożywa jest wyjątkowo ważne. Eksperci od żywienia podkreślają, że dieta dla przyszłych mam wpływa na zdrowie matki i płodu i w związku z tym dieta kobiet ciężarnych musi uwzględniać potrzeby obojga. Na podobnej zasadzie powinna być traktowana dieta kobiet po porodzie, ponieważ dziecko przyjmuje substancje odżywcze od matki. Dieta pudełkowa dla mam z uwzględnieniem zniżek takich jak kody rabatowe na catering jest opcją idealną, szczególnie popularną wśród kobiet świadomych korzyści zdrowego odżywiania. Optymalnie zbilansowana dieta mam karmiących piersią jest dodatkowo dietą eliminacyjną, ponieważ niektóre produkty nie mogą przedostać się do mleka matki. Sprawdzając ranking cateringów warto wytypować taki, w którym odżywianie kobiet w ciąży bazuje na posiłkach lekkich oraz pełnowartościowych. 

 

Treść opracowana przy współpracy z dietetykiem klinicznym.